Nokian Tyres' rebranding understøtter virksomhedens vækststrategi
Nokian Tyres fornyer sit varemærke og logo som en reaktion på forbrugernes ændrede behov og for at blive mere attraktiv indenfor virksomhedens strategiske vækstområder. Det nye logo afspejler virksomhedens lange historie, bæredygtige forretningsmodel og skandinaviske værdier. Løftet om absolut ro i sindet under alle forhold er kernen i Nokian Tyres' aktiviteter.
Som verdens nordligste dækfabrikant har firmaets varemærke altid været forbundet med høj kvalitet og sikkerhed, hvilket det fornyede logo også vil respektere. Nokian Tyres er en af de mest bæredygtige virksomheder i sin branche, og dens fornyede brand demonstrerer skandinaviske værdier og en omsorgsfuld og ansvarlig holdning til livet, endnu stærkere end før.
– Det kommer meget naturligt som en skandinavisk virksomhed, at tage vare på mennesker og miljøet. Vi ønsker at være det bedste valg for krævende forbrugere - dem, der vil have fuldstændig ro i sindet ved at vælge den nyeste teknologi og sikkerhed, samt støtte et varemærke, der tager ansvar for planeten og dens fremtid, siger Nokian Tyres' Direktør & CEO Hille Korhonen.
Det nye varemærke understøtter global vækst
Det opdaterede varemærke vil gøre Nokian Tyres til et mere attraktivt valg især på vækstmarkederne i Nordamerika og Centraleuropa, hvor virksomheden søger profitabel vækst også uden for de traditionelle vinterdæksmarkeder.
– Nokian Tyres er en meget stor spiller - især på vinterdæksmarkedet - og vi har til hensigt at forblive stærke i fremtiden. Vores faste rødder som en skandinavisk dækfabrikant og en bannerfører indenfor udfordrende forhold muliggør vores succesfulde udvidelse til andre segmenter, herunder sommer- og helsæsonsdæk. Det nye varemærke lægger vægt på absolut ro i sindet. I den forstand støtter den vores vækst meget godt, siger Korhonen.
Moderne brand image, der ærer Nokian Tyres’ lange historie
Det re-designede logo tager inspiration fra den æstetiske enkelthed i skandinavisk design. Dens fredelige farver fremhæver bløde, naturlige toner, og farvepaletten fortsætter med at omfatte den velkendte birkegrønne farve. Den forenklede runde form er baseret på dimensionerne af et rigtigt dæk og anvendes som et gennemgående grafisk element.
– For at fejre vores firmas 120 års jubilæum og lange historie, tager vores grafiske design inspiration fra den originale skrifttype, der allerede blev brugt i det 19. århundrede, forklarer Antti-Jussi Tähtinen, Vice Direktør for Marketing og Kommunikation. Se videoen af den nye skrifttype.
Nokian Tyres nye logo vil gradvist blive introduceret i foråret 2018. Du kan læse mere om det på firmaets hjemmeside og ved forårskampagnen, der lanceres i marts.
Download billeder af det re-designede logo
Yderligere information:
Jaroslav Nálevka, PR manager McCann Prague, 00420 725 865 874, [email protected]
Zuzana Michalová, PR manager Nokian Tyres CE, 00420 603 578 866, [email protected]